niedziela, 25 września 2011

Czy wykorzystanie wizerunku Adolfa H. w reklamie może pomóc marce?


Włoska firma Cambia zajmująca się modą postanowiła wykorzystać wizerunek faszystowskiego przywódcy i ubrała Hitlera w różowy mundur, a zamiast opaski ze swastyką przypięto mu opaskę z czerwonym serduszkiem. Wyglądało to tak:


I tak Cambia zaprojektowała nowy fason dla faszysty… Marki decydują się na użycie znanych postaci, nawet tych z bardzo dużym negatywnym ładunkiem emocjonalnym, ponieważ pokazanie znanej twarzy jest bardzo efektywne. Wystarczy wspomnieć imię i w tym samym momencie ukazują się w umysłach wszelkie skojarzenia związane z tą osobą. Z jednej strony jest to strategia pójścia na łatwiznę, ale z drugiej – jest bardzo ryzykowna. Samodzielne wywołanie jakiejkolwiek reakcji jest bardzo kosztowne, prostsze i tańsze jest jej wypożyczenie. Trzeba jednak zauważyć w tym momencie, iż coraz częstsze wykorzystanie wizerunku danej osoby będzie za każdym razem mniej szokujące, a co za tym idzie, mniej efektywne.
Dodanie wizerunku tak mało lubianych postaci może być jednak korzystne dla… No waśnie, tu warto zadać sobie pytanie, jakie produkty bądź usługi powinny być kojarzone z terrorem i ludobójstwem? Na poniższej reklamie mamy dobre zastosowanie takiego wizerunku do kampanii społecznej.



Tutaj negatywny afekt do wizerunku Adolfa H. jest jak najbardziej korzystny i może zostać zapamiętany na bardzo długo przez odbiorców.

6 komentarzy:

  1. Moim zdaniem Hitler to nie jest persona non grata. Mamy prawo obśmiewać go jako zło lub nim straszyć (utozsamiając go z hivem). Pytanie czy sprawdza się jako model do stroju? Raczej jest śmieszny, ale byc może o to w tej reklamie chodziło. Poza tym należy pamiętać że we Włoszech Hitler nie zawsze ma negatywny wizerunek....

    OdpowiedzUsuń
  2. 50 year old Executive Secretary Luce Candish, hailing from Owen Sound enjoys watching movies like "Hound of the Baskervilles, The" and Flying. Took a trip to Monastery of Batalha and Environs and drives a Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster. dlaczego nie dowiedziec sie wiecej

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze to jestem zaskoczony taką właśnie reklamą. To już niech specjaliści się wypowiadają. Ja tylko mogę powiedzieć, że bez skutecznej reklamy to trudno zaistnieć na rynku. Są też różne formy, różne działania jakie możemy wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze skutecznością reklam to różnie bywa. Myślę, że kluczowe jest indywidualne podejście do tematu. A wszelkie działania marketingowe najlepiej powierzać specjalistom. Na takich trafiłam w http://blog.sklep.pl/ . Wiedza, doświadczenie, tak ważne indywidualne podejście. Zadbają skutecznie o to co najważniejsze, dobry content.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wykorzystywanie tak skrajnych postaci w reklamie nigdy nie wpłynie pozytywnie na odbiór naszej firmy. Szczególnie jeśli używamy postaci aż tak bardzo nacechowanej negatywnymi emocjami. To się nie może udać.

    OdpowiedzUsuń