środa, 20 kwietnia 2011

Pozytywne aspekty wycieku ropy w Zatoce Meksykańskiej

Minął dokładnie rok czasu od kiedy międzynarodowa korporacja stara się o przywrócenie swojego imagu ekologiczności i czystości po największym jak dotąd wycieku ropy naftowej do Zatoki Meksykańskiej. Wiele było już mowy na temat ekologicznej katastrofy, wpływu na środowisko i branżę naftową, ale teraz spróbujmy odwrócić pytanie, z następującego: „Jakie negatywne aspekty miał ten wyciek?” na pytanie: „Czy taki wyciek ropy może przynieść pozytywne skutki?”

Pytanie bardzo zaskakujące, jak i prowokujące.Nawet głębiej się nad nim zastanawiając, ciężko jest cokolwiek pozytywnego na ten temat powiedzieć. Wyciek mógł spowodować, że będzie stawiany większy nacisk na profilaktykę i zabezpieczenia na platformach wiertniczych, zostaną zwiększone prace nad bardziej ekologicznym wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, ludzie mieszkający w krajach położonych przy Zatoce dostaną pracę przy oczyszczaniu zatoki z ropy.

Dwie agencje z Australii na potrzeby programu talk-show przygotowały reklamę Petroleum Brilliance (PB, błyskotliwa ropa naftowa) wyimaginowanej światowej korporacji z branży naftowej do złudzenia przypominającej BP. Mieli oni za zadanie w krótkim spocie pokazać, że wyciek ropy rzeczą ma pozytywne aspekty. Niestety nie znalazłem osobnych plików, ale pokazuję cały wycinek programu Gruen Transfer pt. „The Pitch”. Oto co zaprezentowali: (oglądanie można zakończyć na 3 minucie)
Pierwsza reklama PB opiera się na pozytywnych emocjach związanych z dodatkowymi możliwościami dla krajów uboższych położonych przy Zatoce meksykańskiej. Druga natomiast, pokazując skupiająca się na negatywnych skutkach, pokazuje, że istnieje prawdopodobieństwo, iż ten wyciek zaprowadzi firmę do miejsca, w którym powinna zainwestować w ekologiczne źródła energii. A o której reklamie Ty myślisz, że jest lepsza i która Ci się bardziej podobała? Czekam na komentarze i emaile.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz